قیمت انواع نوار نقاله تردمیل در بازار

تردمیل ها از جمله ابزار ورزشی ثابت به شمار می روند. برای اینکه از این محصول به شکل درست آن بشود استفاده شود، نیاز به تسمه ای دارد که می توان روی آن راه رفت و یا این که دوید. در نوشته حاضر به انواع نوار نقاله تردمیل، قیمت محصول در بازار و همین طور نحوه تعویض، تنظیم و مواردی دیگری از این دست اشاره می کنیم.

قیمت انواع نوار نقاله تردمیل در بازار

آموزش تعویض نوار نقاله تردمیل

آموزش تعویض نوار نقاله تردمیل برای تعویض نوار نقاله تردمیل نیاز به ابزار اولیه است. برای نمونه آچار مخصوصی نیاز دارد و همین طور به پیچ گوشتی هایی که توسط آن، بتوانید پوشش موتور و عقب تسمه را باز کنید.

اول از همه، تردمیل را خاموش کنید و کاملاً از سوکت برق بکشید. پس از این که از این موضوع اطمینان حاصل نمودید می شود با استفاده از ابزاری که در دست دارید، پوشش موتور قاب عقب آن را باز کنید. البته برای این کار ضرورت است که تردمیل را تا کنید.

اگر مدل تاشو نمی باشد، آن را به بغل بخوابانید. این گونه راحت تر می توانید پیچ های زیرین آن را باز نمایید. در این زمان به وضوح می توانید غلتک هایی که زیر پوشش عقبی تردمیل بودند را مشاهده کنید و آن ها را با استفاده از آچار مخصوصی که در ابتدا درباره آن صحبت کردیم، باز نمایید. پس از این کار، جلوی تردمیل را باز کنید.

در این جا چکش پلاستیکی را برداشته ضربات آرامی به محافظ های کناری تردمیل بزنید تا از بدنه سوا گردند. هنگامی که محافظ ها جدا شدند، تخته ای را می بینید که به وسیله پیچ هایی به تردمیل چسبیده اند. با همان آچار ویژه، پیچ های آخری و میانی آن را باز کنید. سپس به سمت موتور بروید و تسمه موتور را از آن جدا نمایید.

غلتک های جلویی را نیز هنگام آن رسیده که به مانند نوع عقب، جدا کنید. آن ها را پس از باز شدن، از زیر تردمیل بیرون بیاورید و به کلی تخته را باز کنید. حالا تخته و تسمه از همه دیگر جدا می شوند و زمان آن می رسد که شما نوار نقاله جدید را وصل کنید. اکنون به همان ترتیبی که باز کردید، دوباره پیچ ها و تخته ها را به بدنه تردمیل وصل کنید.

این بود آموزش تعویض نوار نقاله مخصوص تردمیل؛ البته ما به شما توصیه می کنیم که این کار را به افراد متخصص و مجرب بسپارید تا بهتر و روان تر بتوانند تسمه را وصل کنند.

نحوه قرار گرفتن نوار نقاله روی تردمیل

نحوه قرار گرفتن نوار نقاله تردمیل روی آنیکی از کارهای بسیار مهم چگونگی قرار گرفتن نوار نقاله تردمیل و تنظیم آن می باشد. این موضوع می تواند کمک زیادی به کاربرد درست آن نماید. نحوه و روش این کار، ساده است و به دلیل تنوع مدل هایی که این محصولات دارند، بهتر است در گام نخست به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید که بهتر بتوانید به این کار مبادرت ورزید.

از طرفی، می شود خودتان نیز با در نظر داشت مواردی که در در این جا اشاره می کنیم، نوار نقاله را به خوبی تنظیم کرده و قرار دهید و سپس با خیالی آسوده به ورزش تان بپردزاید.

  1. اول نیاز است بدانید که نوار نقاله درست قرار گرفته است یا خیر؟! این کار چگونه امکان پذیر است؟ بسیار راحت! آن را در دور سرعت پایین قرار دهید. می دانید که نوار بایستی آن قدر سفت باشد که بدون لغزش بشود روی آن راه رفت و یا دوید. سست بودن، برجستگی ها و همین طور شیارها را پس از این که تشخیص دادید، زیر تسمه را نگاه کرده تا درز آن درست قرار گرفته باشد.
  2. اکنون اگر مشکلی وجود دارد، تردمیل را خاموش نمایید و از برای اطمینان بیشتر، پریز آن را کاملاً از برق بیرون بکشید.
  3. در بدنه تردمیل، پیچ های تنظیم وجود دارد که بایستی آنان را پیدا کنید. عموماً آن ها را در پشت عرضه تردمیل قرار می دهند.
  4. برای تنظیم پیچ ها از آچار آلن استفاده کنید. پس از این کار، نوار را به چپ و راست حرکت داده تا در جای مناسب خود قرار بگیرد.
  5. در این بخش، آچار را در به پیچ وارد کرده و آن را در جهت موافق عقربه های ساعت بچرخانید. این کار را تا زمانی که سفتی نوار کامل شده، ادامه دهید.
  6. برای این که خیال تان راحت شود، دوباره دستگاه را راه بیاندازید و از سفتی نوار مطمئن شوید.

با در پیش گرفتن این مراحل، راحت می توانید نحوه درست قرار گرفتن نوار نقاله را پس از تعمیر چک و بررسی کنید.

جنس محصول با توجه به کارایی

جنس نوار نقاله تردمیل با توجه به کاراییدر تولید و ساخت نوار نقاله تردمیل از جنس های گوناگونی استفاده می شود که هر کدام از آن ها با توجه به کارایی، کیفیت های مختلفی دارند. عمدتاً این محصولات را از روی آج های روی نوار و همین طور ضخامت آنان مورد بررسی قرار می دهند. ولی بیشتر جنس نوار نقاله تردمیل از این محصولات می باشد که لایه های مختلفی را دارند:

  • الیاف نایلونی و پلی استر
  • پارچه ی ضد الکتریسیته ساکن
  • پی وی سی
  • الیاف کم کننده صدای ضربه
  • ترموپلاستیک پلی یورتان

البته در کنار این موارد، می شود به الیاف مختلف آن هم اشاره کرد. اصولاً از الیاف پلی استری در ساخت این محصولات کار می گیرند و گاهی نیز کتان ها هم استفاده می شوند. آن ها را به شکل تکی و یا در لایه های گوناگونی (همان طور که گفتیم) ترکیب کرده و می سازند. در این مزاین نخ این محصول نیز می تواند اهمیت داشته باشد.

در کل، باید این گونه گفت که نوار نقاله تردمیل، باید جنس خوبی داشته باشد تا بتواند تاب و تحمل وزن های گوناگون را داشته و از سوی دیگر، عمر زیادی کند.

چگونه نوار نقاله تردمیل را اندازه بگیریم؟

چگونه نوار نقاله تردمیل را اندازه بگیریم؟اگر از تردمیل ها استفاده می نمایید و محصول نیاز به تعویض نوار دارد، خوب است که پیش از اقدام به تهیه این تسمه، سایز و ابعاد آن را بهتر بدانید. اما چگونه نوار نقاله تردمیل را اندازه بگیریم؟ این سوالی است که برای بسیاری از شما ممکن است در این زمینه پیش بیاید. برای همین به چند مورد این جا اشاره می کنیم که شمار را راهنمایی می کند.

روش های اندازه نوار نقاله تردمیل، کار ساده می باشد با روش های زیر می توانید راحت از پس این کار بر آیید:

  1. در ابتدا حتماً باید تردمیل خاموش باشد و برای احتیاط بیشتر، آن را از پریز نیز جدا کنید.
  2. عرضه نوار تردمیل را با مترهای عادی اندازه گیری نمایید. هر کدام از تردمیل ها ابعاد مختلفی دارند.
  3. جهت اندازه گیری طول نوار نقاله، با یک ماژیک روی نوار علامت بگذارید. این کار را در طول سه متر و یک متر انجام دهید.
  4. تسمه را بچرخانید تا دسترسی بیشتری به آن پیدا کنید و از نقطه ای که علامت گذاشته اید، دوباره متر کنید.
  5. این کار را تا زمانی که طول نوار به پایان می رسد، انجام دهید.

به همین راحتی می توانید نوار نقاله را اندازه گیری کنید. البته در این زمینه بایستی توجه داشته باشید که برای دقت بالا، یک بار دیگر هم اندازه گیری را انجام دهید. از متر فلزی هم استفاده نمایید که راحت تر کارتان صورت گیرد. دقت در این زمینه بسیار مهم است؛ زیرا که ابعاد نوار نقاله ها بر اساس سانتی متر می باشد.

 

سایز بندی نوار نقاله تردمیل اورجینال

سایز بندی نوار نقاله تردمیل اورجینالنوارهای نقاله تردمیل از نظر طول، ضخامت و همین طور عرض با هم دیگر تفاوت هایی دارند. در این زمینه نیاز است بدانید که این گونه از محصولات، مدل های متفاوتی دارند. آن ها را در کل می شود به خانگی و باشگاهی دسته بندی کرد که نوع خانگی اصولاً کوچک تر می باشد و نوارهای شان نیز به همان ترتیب، کم عرض و طول است.

هرگاه خواسته باشید یک نوار را تهیه کنید، ضرور است که از اندازه آن به خوبی مطلع گردید (به بخش پیشین برگردید) اما سایز بندی نوار نقاله ها را می شود این گونه توضیح داد. آن ها عموماً ضخامت هایی بین ۱٫۴، ۱٫۸، ۲٫۲ و همین طور ۳ میلیمتر دارند که این مسئله بر اساس جایی که تسمه قرار می گیرد، اندازه گیری می شود.

در کنار این، هر کدام از آن ها عرض و طول شان هم با هم دیگر فرق می کند. این مسئله به اورجینال بودن تردمیل نیز ارتباط مستقیمی دارد. خوب است بدانید که طول عرض آن ها عبارت هستند از: ۲۲*۳۸، ۲۳*۴۰، ۲۵۸*۴۵، ۲۶۰*۴۲، ۲۶۸*۴۵، ۳۰۰* ۵۰ و غیره ابعاد دیگر از این قبیل.

هر کدام از را که شما نیاز داشته باشید، می توانید در کیفیت های متفاوتی تهیه کنید و به کار گیرید.

روغن کاری

روغن کاری نوار نقاله تردمیل تردمیل ها نیز نوعی ماشین به شمار می روند و مانند هر دستگاه دیگری نیاز به مراقبت های ویژه دارند؛ از جمله تمیزکاری و روغن کاری.

در این بخش به روغن کاری نوار نقاله تردمیل می پردازیم. می دانید که اگر این کار را به شکل مرتب انجام ندهید، باعث سفتی، صدا دار شدن و حتی از کار افتادگی تردمیل می گردد. روغن کاری را را بایستی هر یک ماه انجام داد.

برای این کار نیاز است که شما لوازم اولیه اعم از روغن، پیچ گوشتی، اسفنج و اسپری سلیکون را آماده کرده باشید. پس از آن زیر بدنه را با یک کهنه بپوشانید. دستگاه را کاملاً خاموش کنید. پیچ های کناره آن را شل کنید. دو طرف نوار را بسیار آرام بلند نمایید. روغن را تا سر تا سر عرشه اسپری نمایید.

تسمه تردمیل را پایین بیاورید و دوباره پیچی های آن سفت نمایید. برای این که روغن کاری بهتر صورت گیرد. دستگاه را روشن کنید و با سرعت های مختلفی روی آن راه بروید. به این ترتیب، شما از خوب بودن روغن کاری، اطمینان حاصل می کنید.

خوب است که در این زمینه از روغن های مخصوص استفاده کنید. برای این کار می شود به دفترچه راهنمای تردمیل مراجعه کرده و یا از کسانی که معلوماتی در این حوزه دارند، مشورت بگیرید. دقت داشته باشید که می شود با ژل های ویژه این کار نیز کار روغن کاری را انجام داد.

نحوه تشخیص نوار نقاله تردمیل خوب

نحوه تشخیص نوار نقاله تردمیل خوبدر ضمن خوب است بدانید که این محصولات، جنس های متفاوتی دارند. البته آن ها از نظر کارکرد با هم فرق دارند و نرخ های شان نیز یکسان نمی باشد.

اما نحوه تشخیص نوار نقاله تردمیل خوب، کاری ندارد. شما تنها نیاز است که نوع اورجینال آن را به دست آورید که قابلیت های خاصی از این دست را دارد:

  • اصطکاک آن بسیار اندک است.
  • آنتی استاتیک می باشد و خطر برق گرفتگی وجود ندارد.
  • دو لایه کتان آستری را دارا می باشد.
  • عمر طولانی ای دارد.
  • ضمانت فروش دارد.

دقت کنید که یک تسمه یا نوار نقاله بی کیفیت، می تواند شما را با دردسرهای مختلفی مواجه کنید. عموماً نوارهای نه چندان مرغوب، از مواد مناسبی در آستری شان کار می گیرند که شاید در هنگام کار خسارت های احتمالی برساند. مثلاً باعث شود که فشار زیادی به موتور وارد شود و از سوی دیگر، برق بیشتری مصرف کند.

تسمه های اصل، خطر برق ناشی از سایش نوار با تخته تردمیل را از دفع می کند و از سوی دیگر، آسترهای بی کیفیت، موجب می شود تا نوار از روی تخته سُر بخورد. در هر حال، با تهیه یک نوار اورجینال و خوب، دیگر دغدغه ای نخواهید داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۷ / ۵٫ تعداد آرا: ۳

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.