خرید کانوایر خط مونتاژ قطعات الکترونیکی

امروزه استفاده از کانوایرها در تمامی صنایع، از صنایع غذایی گرفته تا صنایع پتروشیمی بسیار ضروری می باشد.
در این میان صنایع تولید و مونتاژ قطعات الکترونیکی مستثنی نیستند. به دلیل حساسیتی که تولید این قطعات دارد، خرید کانوایر خط مونتاژ، برای بهبود تولید بسیار ضروری میباشد.

خرید کانوایر خط مونتاژ قطعات الکترونیکی

کاربرد دستگاه کانوایر خط مونتاژ

کاربرد دستگاه کانوایر خط مونتاژ کانوایر چیست:
تصور کنید، جابجایی یک کارتن بین دو نقطه را به شما سپرده اند. شما میتوانید در صورت نزدیکی مسیر و سبکی کارتن، این کار را به سهولت انجام دهید. حالا فکر کنید بخواهید کارتن های زیادی را با وزن بالا در مسیرهای طولانی جابجا کنید، حتی تصور انجام دادن این کار به تنهای نیز سخت است، چه بسا بخواهید واقعا آن را انجام بدهید. 
در این زمان است که کانوایرها به کمک ما می آیند. این مثالی که زده شد کوچکترین و مفیدترین کاربرد کانوایرها در کارخانجات صنایع مختلف می باشد.
کانوایر یا تسمه نقاله وسیله ایست که به کمک غلتک ها، هرز گرد ها، گیر بکس، موتور محرک که از مهم ترین تجهیزات نوار نقاله برای حرکت هستند، تشکیل شده است.  
از نزدیک ترین کانوایرها به زندگی روزمره می توان به پله برقی، تسمه انتقال خریدها در فروشگاه و تسمه انتقال چمدان در فرودگاه ها اشاره کرد.

کاربرد دستگاه کانوایر در خط مونتاژ: 

همانطور که گفته شده جابجایی ها در کارخانجات به واسطه کانوایرها بسیار راحت شده است. حال در نظر بگیرید در یک کارخانه تولید و مونتاژ قطعات، در تمام پروسه تولید و مونتاژ به غیر از حمل قطعات حین تولید، قطعات نیازمند بررسی های پی در پی برای تکمیل تولید و یافتن نقص های محصول می باشد؛ در تمام این مراحل کانوایرها بزرگترین کمک برای کارجانجات تولید و مونتاژ، به خصوص تولید و مونتاژ قطعات الکترونیکی می باشند.

کانوایرها را میتوان به سفارش مشتری، با توجه به کارایی که کانوایرها خواهند داشت، تولید کرد.

به غیر از کاربرد کانوایرها در خط مونتاژ، در انتقال محصولات تولید شده به انبار و باربری محصولات نیز کاربرد دارند.
باید بدانیم تسمه نقاله ها یا کانوایرها به طور قابل ملاحظه ای تولید را افزایش داده و هزینه ها را کاهش میدهد.
همینطور باعث ذخیره انرژی و زمان میشود.
استفاده از کانوایرها باعث کاهش نیاز به نیروی انسانی در حمل و نقل شده و سبب کاهش صدمات ناشی از حمل محصولات شده است.

انواع کانوایر در خط مونتاژ و خط تولید

انواع کانوایر در خط مونتاژ و خط تولید با توجه به نوع محصولی که قرار است، تولید و مونتاژ شود کانوایرهای متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرد. 
از انواع کانوایرهای خط تولید و مونتاژ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانوایرهای برزنتی: برزنت نام نوعی پارچه پلاستیکی است که استحکام و کشش بیشتری نسبت به پلاستیک دارد. تسمه نقاله برزنتی بیشتر برای حمل قطعات با وزن و یا حجم بالا و یا هردو را مورد استفاده قرار میگیرد. در صنایع تولید و موتاژ نیز کاربرد دارد.
  • کانوایرهای پارچه ای: همانطور که از اسم این نوع کانوایر معلوم است تمسه به کار رفته در تولید آن پارچه بوده که خود میتواند جنس های متفاوتی، بسته به نوع کارایی آن داشته باشد. کانوایرهای پارچه ای به دلیل داشتن قابلیت شستشو، بیشتر در صنایع غذایی و داروئی کاربرد دارد.
  • کانوایرهای PVC: این نوع کانوایرها پلیمری می باشد که خود می تواند از پلیمر های استیل زد زنگ، استیل کربن و الومینیوم تولید میشود؛ که از صنایع بهداشتی که رعایت نکات بهداشتی الزامی است تا صنایع تولید قطعات الکترونیکی کاربرد دارد.
    کانوایر خط مونتاژ یک نوع نوار نقاله میز دار از نوع کانوایرهای PVC می باشد که در خطوط تولید در مقیاس بزرگ و کوچک کاربرد دارد.
  • کانوایر های مدولار: این نوع از کانوایرها به طور کامل از جنس پلاستیک است. به طوری که ضد آب بود و در تمام صنایع کاربرد دارد. این کانوایر تحمل، حمل محصولات با وزن بالا را نیز دارد.
    بیشتر استفاده این کانوایر در خط شستشوی مواد می باشد. چون رعایت بهداشت در این کانوایر آسانتر می باشد.

باید در نظر داشته باشیم که کانوایرها را می توان در جهات مختلف و اندازه های متفاوت با توجه به کاربرد مورد نظر مشتری تولید کرد که در این صورت قیمت کانوایر متغیر خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.